Okres świąteczny to przede wszystkim czas, kiedy swoją uwagę skupiamy na rodzinie i bliskich przyjaciołach. Jednakże, bez względu na poziom zażyłości z kolegami z pracy, miłym wydarzeniem może okazać się wzięcie udziału w firmowej Wigilii. Wspólny przedświąteczny posiłek to doskonała okazja do bliższego poznania współpracowników oraz do przyjemnego spędzenia czasu. Nikt nie będzie Cię zmuszał do przyjścia na takie spotkanie, jeżeli będzie odbywać się ono poza godzinami pracy, a sama nie będziesz miała na nie ochoty. Jednak pozytywnym gestem będzie poświęcenie tych kilku godzin, aby okazać swoją sympatię do kolegów i koleżanek, z którymi na co dzień współpracujesz.

srebrne bransoletkiOdpowiedni ubiór

Wybór stroju na Wigilię firmową uzależniony jest zazwyczaj od ogólnej atmosfery i przyjętych w firmie zwyczajów. Czasami wystarczy ubrać się w zabawny sweterek z reniferem i jeansy. W większości przypadków będzie bezpieczniej założyć elegancką sukienkę lub spodnie w zestawie z wyjściową bluzką. Ciekawym akcentem może być wykorzystanie w swojej stylizacji świątecznej czerwonej barwy. Do takiego zestawu będą pasować zarówno ciemne zimowe kozaki, jak i zgrabne szpileczki. Całość uwieńcz zakładając delikatne bransoletki srebrne i łańcuszek. Dodatki takie jak cienkie bransoletki srebrne zawsze sprawdzają się w takich sytuacjach, ponieważ są ozdobą bardzo subtelną i pasującą do każdego stroju.

Jak się zachowywać?

Spotkanie ze znajomymi z pracy po godzinach rządzi się nieco innymi prawami niż codzienne biurowe życie. W takie sytuacji możesz pozwolić sobie na więcej luzu i zachowywać się bardziej swobodnie, chociaż wypada oczywiście zachowywać się z klasą. Pamiętaj, że koledzy z pracy zazwyczaj nie należą do bliskiego grona przyjaciół, a w przypadku popełnienia jakiejś gafy, będziesz musiała spotkać się z nimi kolejnego dnia lub za kilka dni w firmowym biurze. Nie przesadzaj więc z grzanym winem i nie opowiadaj intymnych historii, które mogą wywołać mieszane emocje. Opowiadanie o problemach czy narzekanie również może nie spotkać się z pozytywnym odbiorem.

Czy dawać prezenty?

Jeżeli nie ustaliliście wcześniej zasad odnośnie kupowania prezentów, raczej nie powinnaś decydować się na zakup drogich podarunków takich jak bransoletki srebrne czy krawaty. Raczej nie popełnisz wielkiej gafy, jeżeli nie przyniesiesz nic, ponieważ zwyczaj dawania prezentów współpracownikom nie jest powszechnie przyjęty. Drogi prezent może wywołać zakłopotanie u osób, które nic nie mają dla Ciebie lub planują wręczyć Ci jakiś drobiazg. Natomiast nie będzie niczym niestosownym, jeżeli każdemu przyniesiesz pierniczka ozdobionego wstążką.